אנחנו בני אדם בסך הכול!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

תחום השיווק והפרסום להיות בני אנוש

הטכנולוגיה, תסכימו אתנו משתלטת עלינו, אין דבר שאנו עושים שלא באמצעות הטכנולוגיה, אולי אני כותב את זה בגלל שאני מכיר את הדור שלפני הטכנולוגיה (לא שלא היה לה קודם שימוש ממשלות וצבאות) אבל לדוגמה: דבר מאד אנושי: הלקוח הכיר את האיש/ה שקנה מהם, ידע מה הם מסוגלים לספק ומה לא, ידע את האיכות של המוצרים, אהב לגעת בהם ואז לרכוש (בדיוק לפי הפרוגרמה האנושית ניצול ששת החושים) ואילו היום זה "אני והמסך" שום דבר אנושי מעבר לזה, ואנושיות זה דבר שחסר, אין אלקטרוניקה שתוכל להחליף את האדם, אלא אם במקום האנושות יבואו ויתרבו רובוטים שיחליפו את הבנאדם (ממש כמו סרטי העתיד מבית הוליווד)

בתקופת הקורונה

לפני תקופת הקורונה גם ההינו מוצפים בטכנולוגיה, דוגמה אנושית: הגעת למסעדה, אומנם אני בסיפור זה מכוון לרשת מזון מוכרת, אתה רוצה להזמין ואז אתה נשלח למכונה גדולה שם אתה מזמין את מה שאתה רוצה, העסקים הגדולים רק בשם הטכנולוגיה והרצון לקצץ בהוצאות כוח אדם (שזאת בעיה נפרדת) מעבירים את העסקים שלהם לעבודה דיגיטלית אבל לא חושבים כמה כסף הם מפסידים. לדוגמה: אדם שבא לאכול הוא רעב, ושהוא רעב המוח משדר לו תכיפות, הוא ניגש למכונה מזמין מה שהוא רגיל משלם ומחכה בתור. מחקרים הוכיחו כי לרוב אנשים לא יודעים מה הם רוצים, הם היו מאד רוצים שמישהו אחר ימליץ להם מה להזמין. וזה מוכח. והנה אם היו נשארות הקופאיות החינניות שהיו מקבלות את פני הלקוח והיו א. מציעים להם מה לקחת. ב. היו מגדילים את המנה שהלקוח בחר כאין UP GRATE  אזי הרשת הייתה מרוויחה יותר ממה שחסכה בלהוציא את הקופאיות. כן אני יודע שיש אפשרות כזאת גם במכונות אבל זה לא ייקרה כי הלקוח ברוב הזמן רעב ואין לו שום סנטימנטים למכונה. לקופאי יש לו. אנחנו יודעים שהיום בגלל השפע והתחרות אנו חייבים להילחם על מכירה, ממש כך, קוראים לזה בשפת השיווק והפרסום "להתאבד על הלקוח" (חס וחלילה תרתי משמע) מי יכול לעשות את זה אם לא בן אנוש שבמקרים המצוינים מקבל בונוס על הגדלת מכירות (מבחינתי זאת טעות טכנולוגית, פספוס שיווקי, הפסד מכירות ועשיית רע לאנושות בפיטורי עובדים). זכרו! גם אנחנו כצרכנים צריכים לחשוב אנושית על הזולת שמחר מחרתיים יאבד את עבודתו. לדעתי העסקה הספציפית הזאת המתקיימת אצל ענקית המזון היא לא נכונה.

האם בני אנוש יכולים להחליף טכנולוגיה?

תאורטית כן, אנשים חיו מיליוני שנה ללא טכנולוגיה, מעשית! לא! המקרה הקודם שציינתי כאן מיותר טכנולוגית אבל בואו לא נזלזל באותה טכנולוגיה העוזרת לבני אנוש, ברפואה בתחבורה, בתקשורת, במידע, בייצור, בתעשייה (למרות שבייצור והתעשייה הטכנולוגיה "זורקת אנשים הביתה") אבל בטח אני לא חושב שתעשיה יכולה להתקיים ללא טכנולוגיה. האמת אנחנו לא נעצור את ההתקדמות הטכנולוגית, המעמסה תיפול על המדינה אשר היא תצטרך לעמול קשה ולהשקיע הון עתק בכדי לחבק את כל הנפלטים מהשתלטות הטכנולוגיה.

איך זה נוגע  לענף הפרסום והשיווק

שום טכנולוגיה לא יכולה להחליף את ענף הפרסום והשיווק, למה? כי בן אנוש יודע לדבר עם בין אנוש ולא עם מכונה, תארו לכם אדם הרוצה לפרסם, יושב מול מכונה, עונה לשאלות שהיא שואלת אותו, המכונה עושה פח פח פח ויוצאת תכנית פרסום. האם זה רציני? ושתהיה המכונה הכי משוכללת. בפרסום ושיווק יש רגש, מימיקה, דטונציה, שפת גוף, נקודות רגישות, נקודות מקפיצות, (ששת החושים שהזכרתי קודם) ובכלל הכול נע סביב האנושיות, אנושיות שמטרתה לנגוע בלב האנושי של האדם. ואת זה אין למכונה.

אני לא נגד הטכנולוגיה אני טוען שיש מקרים שנעשים בטכנולוגיה בחוסר הגיון מוחלט.

הבלוג שלנו

מעל ל - 1600 תכנים שיווקים, טיפים והמלצות להצלחה בפרסום ויעדי מכירות. אנחנו לא רק מפרסמים עסקים אנחנו חושבים גם חושבים כמו בעלים עסקים.

דילוג לתוכן