האם פרזנטור חייב להיות סלב

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

האם פרזנטור חייב להיות סלב?

האמת שהשאלה הזאת מאוד מטרידה אותנו, האם פרזנטור חייב להיות סלב שמשלמים לו הון כסף, צריך לזכור כאשר חברה משלמת על הזמנת פרזנטור לסרטון או קמפיין פרסום הרי שבסופו של יום המחיר מגולם במוצר או בשירות שהחברה גובה מהלקוחות שלה. ראו לדוגמה את אתרי המכירות באינטרנט, אין להם פרזנטור, הם מפרסמים במדיה האינטרנטית, והם מוכרים במיליארדים. אז היכן כאן החשיבה העסקית? או התובנה והמסקנה כי פרזנטור משרת קידום מכירות של החברה. יצא לי לדבר עם חברה שמוכרת את מרכולתה בקמפיין בטלוויזיה כאשר אחד הפרזנטורים הוא "סלב" יצא לי להתקשר לחברה בכדי לרכוש את המוצר ואז כעוד אמצעי שכנוע אמרו לי "אתה רואה גם X משתמש במוצר" נו באמת את מי זה מעניין, למה שזה ישכנע אותי? לעומת זאת כאשר מותג ענק מגייס סלב בתחום הספורט יש כן מקום לסלב כי אז יגיד הלקוח קניתי נעליים של הסלב (כאן אני מתכוון למוצרים בתחום הספורט)

קבוצת מיקוד

השאלה הזאת מטרידה אותנו במשרד כבר הרבה זמן, כאשר באמת רצינו לבחון את זה לעומק אספנו 20 איש בכל קבוצה, סה"כ 3 קבוצות והייתה לנו אליהם רק שאלה אחת: הראנו להם מוצר ושאלנו אותם "האם הייתם רוכשים את המוצר כי ראיתם פרסום שלו?), או ראיתם סלב שמציג את המוצר? או הייתם קונים בכל מקרה? מאחר ולא עשינו את קבוצות המיקוד לפי הסטנדרט הראוי אזי השתמשנו בתוצאות לצורך פנימי כאשר הרוב המוחץ משלושת הקבוצות טען שמבחינתם לא משנה להם מי עומד מאחורי הפרסומת: הם היו קונים או לא קונים את המוצר או השרות שנחשפו לפרסום בלי כל קשר מי הציג אותו.

טוב הבנו את התשובה והמסקנה של קבוצות המיקוד

אין ברצוננו לפגוע חס וחלילה בפרנסתם של הסלייב אבל אתן לכם דוגמה, עלתה פרסומת אשר הציגה דוגמנית, זמרת, שחקנית של המאה הקודמת שהיא מודל לחיקוי של מיליארדי נשים בעולם. מאד נהנו מהרמה של הפרסום ומיופייה של אותה סלב בינלאומית, כמעט כל מי שראה את הסרטון לא זיהה מי זאת הדמות שמגלמת את אותה כוכבת, ההתרכזות הייתה באותה כוכבת, לימים התגלה מי זאת שגילמה אותה, סלבריטאית שלאותה תקופה הייתה כמעט בטופ של הכוכבות כאן אצלנו. והשאלה הנשאלת למה? למה צריך באושיה כזאת שתגלם בכלל מישהי אחרת לחלוטין, ושפניה המפורסמות בכלל לא מזהות את האושיה אלה את כוכבת העבר, הרי אם היו לוקחים שחקנית מהשורה השנייה והשלישית התואמת לדמות מבחינה חיצונית ומאפרים אותה בדמות כוכבת העבר ואז עלות הפקת הפרסום הייתה נמוכה בהרבה, וגם כאן היה מקום טוב לצ'פר את הלקוחות. זה לא מובן. המקרה הזה באמת לא סביר כי לא בזכות אותה אושיה אנשים היו רוכשים את המוצר, או השירות שהיא הציעה. ולפעמים נדמה שהאגו של הפירמה או המנכ"ל או מועצת המנהלים היא זאת שקובעת דבר שלדעתנו נראה מוזר. אנו יודעים שאת הפרסומת יוצרים במשרדי פרסום והם אלה שמביאים אותה לפרזנטציה בפני אנשי החברה הסומכת על משרד הפרסום.

אני ועצמי ורק אני

עולם הפרסום הוא למעשה עולם אומנותי, אין אחד שלא עוסק  בקריאטיב שלא ירצה להגשים את היצירתיות שלו בתוך התמונה הכוללת של המודעה הסרטון או הקמפיין, זה כך וזה טוב שכך, כל צייר או אומן או לא משנה מה עיסוקו באומנות שירצה להביא את המוצר המושלם, אבל, ואבל גדול, בסופו של יום זה כסף! וכסף הוא מצרך יקר, לא קל היום בעולם הפרסום שרק ה-TOP-10 ממשרדי הפרסום מועסקים ועובדים ושאר המשרדים עובדים הרבה פחות. בתקופה כל כך קשה לכולם לדעתנו יש לשקול מה מוכר? הפרזנטור או המוצר, הכותרת של המוצר, המלל המסביר את המוצר, או אולי לאתר מחליף לסלב? (לא שאני נגד סלב אני פשוט בעד פרסום נכון בעלות כוללת נמוכה ללא פנטזיות ותואמות את כיס הלקוח. התכנית ארץ נהדרת קיימת כבר שנים במדיה ועד היום יש פעמים שלא מזהים את השחקן למרות שהוא מוכר. ראו למשל את הפרזנטור של בזק "התוכי" ההשקעה בבנייתו הייתה פעם אחת, וראו מה הוא עושה כבר שנים, משרת את המותג של בזק ומחזק אותו עוד ועוד. מזה ניתן להסיק מסקנה, שלא בטוח שסלב הוא הפיגורה הנכונה לקידום פרסום או קמפיין פרסום

סיכום

חברים זכרו! התקופה לא קלה ואף אחד לא מבטיח לנו שהיא תהיה יותר טובה, זה הזמן לחשב מסלול מחדש לא רק בענף הפרסום אלה בכלל.

הבלוג שלנו

מעל ל - 1600 תכנים שיווקים, טיפים והמלצות להצלחה בפרסום ויעדי מכירות. אנחנו לא רק מפרסמים עסקים אנחנו חושבים גם חושבים כמו בעלים עסקים.

דילוג לתוכן